Segmenty, które Chatbot do E-commerce może zautomatyzować, to m.in.: kontakt z klientami w zakresie najczęściej powtarzających się pytań, pozyskiwanie nowych klientów, analizy sentymentu komentarzy, budowanie opinii eksperta, rekomendacja produktu (Product Finding), informowanie o aktualnych promocjach, i co najważniejsze, zbieranie danych o prawdziwych zainteresowaniach i potrzebach kupujących.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) od Google sprawia, że AI Chatbot do E-commerce świetnie radzi sobie z rozpoznawaniem i rozumieniem języka naturalnego. AI daje ogromną elastyczność i możliwości dzięki szerokiemu spektrum funkcjonalności oraz zadań.
Sentyment komentarzy jest ważny dla każdej, nawet największej firmy, ponieważ pokazuje prawdziwe problemy jej klientów. Monitorowanie komentarzy pod postami w serwisie Facebook pozwala reagować na negatywne opinie i wpływać na pozytywne doświadczenie użytkowników, a nawet konwertować ich w klientów.
Podczas rozmowy Chatbot automatycznie pomaga rozwiązać nasz problem, a jednocześnie zbiera dane i zapisuje nas do listy swoich kontaktów, do której może dowolnie wysyłać wiadomości (płatne oraz bezpłatne, w zależności od konfiguracji).
Odpowiednia konfiguracja systemu pozwala na automatyczną, natychmiastową reakcję na komentarze zawierające intencje zakupowe. Pozwala to na zlokalizowanie potencjalnych klientów, wykonaniu interakcji w czasie, kiedy są oni gotowi na zakup.
Ważne jest, aby mimo automatyzacji z użyciem Chatbota i wykorzystaniu sztucznej inteligenci (AI), w przypadku kiedy zajdzie taka potrzeba, pozwolić użytkownikom na interakcję z żywym człowiekiem na przykład przez kanał Live Chat. Możliwość wykorzystania kanału Messenger lub zewnętrznego oprogramowania Live Chat.
Odpowiedź na najczęstsze pytania, które zajmują nawet do 65% wszystkich spraw w Działach Obsługi Klienta. Dzięki temu już na początku swojej przygody z naszą firmą klient otrzymuje natychmiastową odpowiedź na swoje pytanie. Nie zatrzymuje się -> nie zastanawia -> nie przerywa procesu zakupowego.
Chatbot do E-commerce na podstawie odpowiedzi na kilka pytań jest w stanie pomóc dobrać usługę, produkt lub grupę produktów. Ilość pytań jest zależna od procesu oraz produktu. Odpowiedziami Chatbota mogą być promowane produkty lub kategorie, którymi można w łatwy sposób zarządzać.
Umożliwiając dostęp do najważniejszych informacji nowym, dodatkowym kanałem kontaktu, budujemy wiarygodność naszego serwisu i naszej marki. Odbywa się tak, ponieważ potencjalny klient wie, że zawsze w przypadku problemów, może liczyć na natychmiastową informację zwrotną na swoje pytanie, bez względu na porę dnia, obłożenie Biura Obsługo Klienta czy sytuację epidemiologiczną panującą za oknem.
System posiada rozbudowane zaplecze raportowe i statystyczne, które ponadto można zmodyfikować w celu uzyskania dodatkowych danych. Raporty cykliczne mogą być przesyłane automatycznie SMS lub wiadomością e-mail.
Chatbot do E-commerce jest w stanie w 100% samodzielnie zrealizować proces przyjmowania reklamacji, zbierając wymagane dane oraz media (zdjęcia, nagrania, opis usterki) i zapisać zgłoszenie w systemie CRM lub wysyłać je e-mailem czy zapisać w pliku excel.
Po integracji z API Chatbot będzie umieć podać status procesu realizacji zamówienia oraz wysyłki.
Klienci często dzwonią na infolinię, aby sprawdzić, na jakim etapie obecnie jest ich reklamacja. Ważne jest, aby w pełni zautomatyzować ten proces i przenieść go poza infolinię. W tym czasie pracownicy mogą skupić się na bardziej kreatywnych zadaniach.
Informacja o dostępności produktu, którego aktualnie nie ma na stanie, ale jeśli to się zmieni, to użytkownik zostanie o tym poinformowany.
Lokalizacja sklepu w okolicy i wyznaczenie do niego trasy może być szczególnie przydatna, jeśli użytkownik chciałby natychmiast dokonać zakupu lub przymierzyć oglądane rzeczy.
Możliwość monitorowania, czy po przejściu z Messenger'a do sklepu internetowego transakcja została sfinalizowana. Ważne: funkcjonalność dostępna jedynie dla platformy Shopify.
Konfiguracja systemu pozwala monitorować postęp procesu, dzięki czemu jesteśmy w stanie w łatwy sposób sprawdzić, na którym etapie użytkownicy najczęściej przerywają i wychodzą z procesu, aby po ustalonym czasie wrócić przypomnieniem. W ten sposób Chatboty redukują ilość porzuconych i przerwanych rejestracji, rezerwacji, ankiet i procesów zakupowych.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) od Google sprawia, że AI Chatbot do E-commerce świetnie radzi sobie z rozpoznawaniem i rozumieniem języka naturalnego. AI daje ogromną elastyczność i możliwości dzięki szerokiemu spektrum funkcjonalności oraz zadań.
Sentyment komentarzy jest ważny dla każdej, nawet największej firmy, ponieważ pokazuje prawdziwe problemy jej klientów. Monitorowanie komentarzy pod postami w serwisie Facebook pozwala reagować na negatywne opinie i wpływać na pozytywne doświadczenie użytkowników, a nawet konwertować ich w klientów.
Podczas rozmowy Chatbot automatycznie pomaga rozwiązać nasz problem, a jednocześnie zbiera dane i zapisuje nas do listy swoich kontaktów, do której może dowolnie wysyłać wiadomości (płatne oraz bezpłatne, w zależności od konfiguracji).
Odpowiednia konfiguracja systemu pozwala na automatyczną, natychmiastową reakcję na komentarze zawierające intencje zakupowe. Pozwala to na zlokalizowanie potencjalnych klientów, wykonaniu interakcji w czasie, kiedy są oni gotowi na zakup.
Ważne jest, aby mimo automatyzacji z użyciem Chatbota i wykorzystaniu sztucznej inteligenci (AI), w przypadku kiedy zajdzie taka potrzeba, pozwolić użytkownikom na interakcję z żywym człowiekiem na przykład przez kanał Live Chat. Możliwość wykorzystania kanału Messenger lub zewnętrznego oprogramowania Live Chat.
Odpowiedź na najczęstsze pytania, które zajmują nawet do 65% wszystkich spraw w Działach Obsługi Klienta. Dzięki temu już na początku swojej przygody z naszą firmą klient otrzymuje natychmiastową odpowiedź na swoje pytanie. Nie zatrzymuje się -> nie zastanawia -> nie przerywa procesu zakupowego.
Chatbot do E-commerce na podstawie odpowiedzi na kilka pytań jest w stanie pomóc dobrać usługę, produkt lub grupę produktów. Ilość pytań jest zależna od procesu oraz produktu. Odpowiedziami Chatbota mogą być promowane produkty lub kategorie, którymi można w łatwy sposób zarządzać.
Umożliwiając dostęp do najważniejszych informacji nowym, dodatkowym kanałem kontaktu, budujemy wiarygodność naszego serwisu i naszej marki. Odbywa się tak, ponieważ potencjalny klient wie, że zawsze w przypadku problemów, może liczyć na natychmiastową informację zwrotną na swoje pytanie, bez względu na porę dnia, obłożenie Biura Obsługo Klienta czy sytuację epidemiologiczną panującą za oknem.
System posiada rozbudowane zaplecze raportowe i statystyczne, które ponadto można zmodyfikować w celu uzyskania dodatkowych danych. Raporty cykliczne mogą być przesyłane automatycznie SMS lub wiadomością e-mail.
Chatbot do E-commerce jest w stanie w 100% samodzielnie zrealizować proces przyjmowania reklamacji, zbierając wymagane dane oraz media (zdjęcia, nagrania, opis usterki) i zapisać zgłoszenie w systemie CRM lub wysyłać je e-mailem czy zapisać w pliku excel.
Po integracji z API Chatbot będzie umieć podać status procesu realizacji zamówienia oraz wysyłki.
Klienci często dzwonią na infolinię, aby sprawdzić, na jakim etapie obecnie jest ich reklamacja. Ważne jest, aby w pełni zautomatyzować ten proces i przenieść go poza infolinię. W tym czasie pracownicy mogą skupić się na bardziej kreatywnych zadaniach.
Informacja o dostępności produktu, którego aktualnie nie ma na stanie, ale jeśli to się zmieni, to użytkownik zostanie o tym poinformowany.
Lokalizacja sklepu w okolicy i wyznaczenie do niego trasy może być szczególnie przydatna, jeśli użytkownik chciałby natychmiast dokonać zakupu lub przymierzyć oglądane rzeczy.
Możliwość monitorowania, czy po przejściu z Messenger'a do sklepu internetowego transakcja została sfinalizowana. Ważne: funkcjonalność dostępna jedynie dla platformy Shopify.
Konfiguracja systemu pozwala monitorować postęp procesu, dzięki czemu jesteśmy w stanie w łatwy sposób sprawdzić, na którym etapie użytkownicy najczęściej przerywają i wychodzą z procesu, aby po ustalonym czasie wrócić przypomnieniem. W ten sposób Chatboty redukują ilość porzuconych i przerwanych rejestracji, rezerwacji, ankiet i procesów zakupowych.
Najczęstszym skojarzeniem wykorzystania bota w sklepie internetowym jest bycie maskotką marki. Natomiast realnie Chatboty niwelują niepotrzebne koszty, usprawniają procesy oraz optymalizują czas pracy.
Chatboty do e-commerce mogą wykazać się na wielu etapach opieki nad klientami. Na samym początku mogą informować o nowościach i promocjach oraz zaproponować produkt na podstawie odpowiedzi na kilka pytań. W momencie, gdy użytkownik zdecyduje się na zakup, bot przeprowadzi go przez cały proces zakupowy, aż do momentu finalizacji transakcji, a wszystko odbywa się bez wychodzenia z aplikacji. Jeśli użytkownik po otrzymaniu paczki, której status wysyłki również może monitorować w Chatbotcie zdecyduje o zwrocie, opowie o możliwościach i warunkach reklamacji, oraz sam przeprowadzi użytkownika przez cały proces zgłoszenia reklamacji, przyjmując od niego wymagane dane, np: opis usterki, a nawet zdjęcia lub nagrania i zapisze to w odpowiednim systemie, aby dalej człowiek zadecydował o zasadności reklamacji.
Dodatkowo Chatbot dostarczy nam danych o naszych klientach oraz co ważniejsze o ich prawdziwych potrzebach i zainteresowaniach, co znacząco ułatwia dalsze działania remarketingowe, ponieważ np.: jeśli użytkownik poszukiwał ubranek dla chłopca w wieku 3-5 lat, to ubranka dziewczęce nie będą go interesowały, a budżet reklamowy zostanie przepalany.
Opracowanie Chatbota, który faktycznie wspomaga sklep internetowy, wymaga wiedzy, doświadczenia i czasu, co wpływa na koszt usługi, ale tego typu inwestycja zwraca się z nawiązką, ponieważ zwiększa poziom zadowolenia klientów, odciąża dział obsługi z powtarzających się pytań, a także zwiększa ilość sfinalizowanych transakcji. Nie należy również zapominać, że Chatboty mogą być wykorzystywane nie tylko w aplikacji Facebook Messenger, ale również na stronie www identyfikując odwiedzających nasz serwis.
Najczęstszym skojarzeniem wykorzystania bota w sklepie internetowym jest bycie maskotką marki. Natomiast realnie Chatboty niwelują niepotrzebne koszty, usprawniają procesy oraz optymalizują czas pracy.
Chatboty do e-commerce mogą wykazać się na wielu etapach opieki nad klientami. Na samym początku mogą informować o nowościach i promocjach oraz zaproponować produkt na podstawie odpowiedzi na kilka pytań. W momencie, gdy użytkownik zdecyduje się na zakup, bot przeprowadzi go przez cały proces zakupowy, aż do momentu finalizacji transakcji, a wszystko odbywa się bez wychodzenia z aplikacji. Jeśli użytkownik po otrzymaniu paczki, której status wysyłki również może monitorować w Chatbotcie zdecyduje o zwrocie, opowie o możliwościach i warunkach reklamacji, oraz sam przeprowadzi użytkownika przez cały proces zgłoszenia reklamacji, przyjmując od niego wymagane dane, np: opis usterki, a nawet zdjęcia lub nagrania i zapisze to w odpowiednim systemie, aby dalej człowiek zadecydował o zasadności reklamacji.
Dodatkowo Chatbot dostarczy nam danych o naszych klientach oraz co ważniejsze o ich prawdziwych potrzebach i zainteresowaniach, co znacząco ułatwia dalsze działania remarketingowe, ponieważ np.: jeśli użytkownik poszukiwał ubranek dla chłopca w wieku 3-5 lat, to ubranka dziewczęce nie będą go interesowały, a budżet reklamowy zostanie przepalany.
Opracowanie Chatbota, który faktycznie wspomaga sklep internetowy, wymaga wiedzy, doświadczenia i czasu, co wpływa na koszt usługi, ale tego typu inwestycja zwraca się z nawiązką, ponieważ zwiększa poziom zadowolenia klientów, odciąża dział obsługi z powtarzających się pytań, a także zwiększa ilość sfinalizowanych transakcji. Nie należy również zapominać, że Chatboty mogą być wykorzystywane nie tylko w aplikacji Facebook Messenger, ale również na stronie www identyfikując odwiedzających nasz serwis.
Najczęstszym skojarzeniem wykorzystania bota w sklepie internetowym jest bycie maskotką marki. Natomiast realnie Chatboty niwelują niepotrzebne koszty, usprawniają procesy oraz optymalizują czas pracy.
Chatboty do e-commerce mogą wykazać się na wielu etapach opieki nad klientami. Na samym początku mogą informować o nowościach i promocjach oraz zaproponować produkt na podstawie odpowiedzi na kilka pytań. W momencie, gdy użytkownik zdecyduje się na zakup, bot przeprowadzi go przez cały proces zakupowy, aż do momentu finalizacji transakcji, a wszystko odbywa się bez wychodzenia z aplikacji. Jeśli użytkownik po otrzymaniu paczki, której status wysyłki również może monitorować w Chatbotcie zdecyduje o zwrocie, opowie o możliwościach i warunkach reklamacji, oraz sam przeprowadzi użytkownika przez cały proces zgłoszenia reklamacji, przyjmując od niego wymagane dane, np: opis usterki, a nawet zdjęcia lub nagrania i zapisze to w odpowiednim systemie, aby dalej człowiek zadecydował o zasadności reklamacji.
Dodatkowo Chatbot dostarczy nam danych o naszych klientach oraz co ważniejsze o ich prawdziwych potrzebach i zainteresowaniach, co znacząco ułatwia dalsze działania remarketingowe, ponieważ np.: jeśli użytkownik poszukiwał ubranek dla chłopca w wieku 3-5 lat, to ubranka dziewczęce nie będą go interesowały, a budżet reklamowy zostanie przepalany.
Opracowanie Chatbota, który faktycznie wspomaga sklep internetowy, wymaga wiedzy, doświadczenia i czasu, co wpływa na koszt usługi, ale tego typu inwestycja zwraca się z nawiązką, ponieważ zwiększa poziom zadowolenia klientów, odciąża dział obsługi z powtarzających się pytań, a także zwiększa ilość sfinalizowanych transakcji. Nie należy również zapominać, że Chatboty mogą być wykorzystywane nie tylko w aplikacji Facebook Messenger, ale również na stronie www identyfikując odwiedzających nasz serwis.
Jest to oprogramowanie, które prowadzi automatyczną rozmowę użytkownikami w czasie rzeczywistym. Całość rozmowy odbywa się w za pośrednictwem aplikacji Facebook Messenger, która jest dostępna w serwisie Facebook oraz na stronie www.
Komunikacja może odbywać się na 2 sposoby: z wykorzystaniem przycisków, które podaje Chatbot lub poprzez ręczne wpisanie pytania. Dzięki zastosowaniu Sztucznej Inteligencji (SI/AI), Chatbot rozumie intencje i udziela odpowiedzi według zdefiniowanych specyficznych reguł biznesowych.
Chatbot jest udostępniony na platformie Facebook Messenger i dopóki firma zamawiająca nie udostępni instancji Chatbota poza serwisem Facebook, korzystanie z niego bez posiadania konta jest niemożliwe.
Po udostępnieniu instancji w serwisie www firmy zamawiającej rozmowa z Chatbotem bez posiadania konta w serwisie Facebook staje się możliowa
Termin „ilość użytkownkików Chatbota” odnosi się do ilości osób, które wejdą w interakcję z danym botem. Chatbot zapisuje dane na temat każedego uzytkownika oraz umożliwia kontakt z nim bezpłatnie lub płatnie, na zasadach, które zostały zaktualizowane przez Facebook 4 marca 2020.
Termin „ilość interakcji” dotyczy integracji z aplikacjami zewnętrznymi i oznacza ilość wywołań poprzez API.
Największą zaletą takiego rozwiązania jest stały kontakt z obecnymi i potencjalnymi klientami, oraz możliwość powrotu do nich z akcjami remarketingowymi. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest tańsza, bardziej wydajna, precyzyjniejsza i efektywna obsługa klienta.
Koszt utrzymania Bota to często niewielki ułamek budżetu, w porównaniu do utrzymania standardowego Call Center czy sprzedaży.
Koszt stworzenia kompletnego bota może wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Oczywiście może również poszybować znacznie wyżej, jeśli dodamy do niego bardziej zaawansowane elementy.
Zapisując się, wyrażam zgodę na przetwarzanie powyżej podanych danych w celu otrzymywania informacji handlowych oraz newslettera. Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.